Wellington

20 november 2018 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Even een berichtje vanaf het Noordereiland. Gisteren zijn we vroeg opgestaan. We moesten voor de ferry namelijk al om 8 uur zijn ingecheckt. Met een kwartier voor op schema verlaten we dan het Zuidereiland. De overtocht duurt zo’n 3,5 uur. We gaan helemaal vooraan zitten voor een goed zicht over de Marlborough Sounds. Deze hadden we dus gisteren al goed gezien maar een tweede keer kan zeker geen kwaad. Ik besluit zelf om naar het buitendek te gaan. Wel een stuk frisser dan de afgelopen dagen, maar het zonnetje schijnt nog steeds! Als we de Sounds verlaten komen we direct op open zee, de Cook Strait. Direct merkbaar want het schip heeft een redelijke deining. We hebben er in ieder geval geen last van. De tijd dat je op open zee bent is een uur of twee. Daarna vaar je de inham van Wellington al binnen. Na 3,5 uur rijden we de boot af en kunnen we het noorden gaan verkennen. Het motel is maar een paar kilometer verder en ligt redelijk in het centrum. We kunnen er in ieder geval de auto parkeren. Ook wel makkelijk want de meeste plekken zijn hier redelijk kostbaar. Maar ja we zitten dan ook weer in de grote stad. Na het inchecken gaan we direct te voet het centrum verkennen. We gaan met de kabeltram naar boven. Deze brengt je in 5 minuten naar 120 meter hoogte. Vanaf daar heb je een goed zicht over de stad. Boven lopen we nog een kleinde wandeling door het park en gaan daarna weer terug. Onze eerste indruk van de stad is niet heel bijzonder. Achteraf beter een dag langer in Picton kunnen blijven. Maar ja, dat weet je ook niet van te voren. En helaas hebben we morgen nog een dag hier. We kijken wel hoe we de dag gaan invullen.

Vandaag met een hoop regen wakker geworden. We zijn een keer niet heel vroeg opgestaan. De verwachting is dat het rond de middag droog wordt. We besluiten daarom eens naar een museum te gaan. Het Te Papa museum wel te verstaan. Het bekendste museum van NZ, wat je zeker bezocht moeten hebben. Het schijnt dat je hier aan een dag niet genoeg hebt 😂😂. Kennen ze ons nog niet, de cultuurbarbaren. Bij binnenkomst gaan we maar een beetje rondlopen. Echt een museum, alleen maar oude rommel. Het kan ons niet echt boeien en staan dan met 50 minuten weer buiten en dat is zelfs inclusief koffiepauze 🤣🤣. Maar we hebben toch cultuur gesnoven en daarnaast liepen we lekker droog😁😁. Gelukkig is het opgehouden met regenen en gaan nog wat langs het waterfront lopen. In de middag zijn we de auto ingestapt en naar de andere kant van Wellington gereden. Een leuke route langs de kust gereden op zoek naar de blauwe pinguïn. Ook deze komt hier veelvuldig voor. Helaas hebben we er geen kunnen spotten. Ondertussen is de zon volop gaan schijnen. We rijden nog even naar Mount Victoria voor nog een ander uitkijkpunt over de stad. Daarna zijn we lekker terug gegaan naar het waterfront en zijn heerlijk op het terras gaan zitten. Op zich ook wel even lekker om niet al te veel hoeven doen. We hebben toch best veel gereden ( ruim 2700 km al ) de afgelopen weken. En morgen komt daar minimaal 350 km bij. We hebben de langste reisdag voor de boeg. We vertrekken naar de westkust, naar New Plymouth. Wat we onderweg tegenkomen zien we wel.