Whitianga / Coromandel Town

29 november 2018 - Whitianga, Nieuw-Zeeland

Updateetje van ons. Zoals gezegd zouden we het relaxed aan doen. Gisteren dan lekker ook uitgeslapen. Om half negen stond er een heerlijk ontbijt voor ons klaar. Erg netjes hier in de b&b. Na het ontbijt zijn we naar Coromandel Town gereden. Een kleine drie kwartier rijden. We treffen het ook vandaag weer met het weer, want de zon laat zich redelijk goed zien. In het plaatsje hebben we fietsen gehuurd. Kijken of ik het na een paar weken nog kan 😁🚲. Omdat het hier nogal eens omhoog en omlaag gaat hebben we voor Wilma maar een elektrische gehuurd. Daar was ze maar wat blij mee. Terwijl ik het zweet op mijn giechel had, kwam zik zonder hijgen boven 😳😂. Maar goed ik vond het hoe dan ook wel even lekker om weer eens op de fiets te zitten. We zijn naar The 309 Road gereden. Dit is een binnendoor route van Coromandel en Whitianga. Grotendeels is deze onverhard. De bestemming is, hoe kan het ook anders, een waterval. Maar ook deze is weer prachtig. We fietsen daarna weer terug naar Coromandel en gaan de andere kant bekijken. Fietspaden kennen ze hier niet echt, dus uitkijken voor de auto’s die langs je heen razen! We maken nog een leuke wandeling door een Kauribos. Kauris kunnen echt gigantisch groot worden en de NZ-landers zijn er dan ook erg zuinig op. Hier ook, wil je het bos betreden, eerst de voeten vegen en desinfecteren. Als we het bos uitkomen, zien we tot onze schrik enorme donkere wolken op ons af komen. Met een hoog tempo rijden we terug. Echt net op tijd want het barst los. We drinken in een café maar wat voordat we terug rijden naar onze b&b. Na een klein uurtje is het ergste voorbij en rijden we op het gemak weer terug.

Vanochtend na weer een goed ontbijt vertrokken naar Hahei. Half uurtje hier vandaan. Een prachtige dag met veel zon. Op de planning staan in ieder geval Cathedral Cove en Hot Water Beach. We beginnen met de eerste. Deze is alleen per boot of te voet te bereiken. Wij besluiten maar om te voet te gaan. De auto moeten we parkeren in Hahei, vandaar word je met een busje gebracht naar de track die uitkomt bij Cathedral Cove. Een stevige wandeling van zo’n drie kwartier. Allerminst saai. Echt prachtig. Je loopt tussen de bossen, duinen en langs kliffen. Prachtige uitzichten uiteraard. Het is de wandeling dan ook meer dan waard als we de Cove bereiken. Helaas hebben we deze niet voor onszelf maar het maakt hem niet minder mooi. We maken er hier maar gelijk onze lunchstop van. We blijven nog even een beetje relaxen en gaan daarna nog even wandelingetje verder maken. Naar het uitzichtpunt van de Cove. Dit is weer een stevig tochtje omhoog. Veel mensen slaan deze kennelijk wel over want het pad is op sommige stukken redelijk dicht gegroeid. Op zich niet jammer maar ze weten niet wat ze missen 😁👌. De beloning is dan ook weer meer dan goed. We blijven hier ook maar even genieten. Maar we moeten door 😆, nog een stevige wandeling terug. We willen nog naar Hot Water Beach. Op dit strand zit een gedeelte, waar je als je een kuil graaft het water warm is. Echt iets voor Duitsers zou je zeggen 😂. Ook hier zijn we niet de enigen. Maar we zien dat andere mensen kuilen graven en daar komt de stoom inderdaad van af. We hebben even gevoeld, maar het is behoorlijk heet! Echt wel weer bijzonder omdat het een paar meter verder niet meer zo is. De mensen van de b&b hebben ons ook een schop meegegeven, maar we laten het maar aan anderen over 🤣! Ondertussen is het al eind van de middag en rijden we op het gemak terug om hier nog een terrasje te pakken en te genieten van de zon op onze bol. Voor morgen kijken we wel weer.

1. Rob:
    29 november 2018
    Mooie reis, mooie foto's! Snap nu ook waar de voorliefde voor bananen vandaan komt.. Veel plezier op het laatste stukje reis!