Final destination (van de reis dan) Auckland

1 december 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Gisteren hadden we nog een dag in Whitianga. Er stond redelijk veel wind maar het was gelukkig droog. We hebben de auto laten staan en zijn aan de overkant van de baai gaan lopen. Het is nog geen 3 minuten met de ferry, maar omrijden kost je een uur en zwemmen hebben we geen zin in. We willen de Shakespeare cliff gaan verkennen en dat betekent in eerste instantie weer een flinke klim naar boven. En natuurlijk pakken we niet de kortste weg maar de toeristische route 😁. Uiteraard wel weer de leukste. De route gaat door de bossen, tussen de rotsen en verlaten baaitjes. Onderweg moeten we toch de weg weer oversteken en komen langs een leuk café waar de koffiestop maar even maken. Daarna vervolgen we onze weg weer. We kunnen al snel weer de uitdagendere route nemen. Het uitzicht boven op de kliffen is weer de beloning. Helaas niet helemaal helder. We besluiten om via de andere kant terug te lopen en komen uiteindelijk weer bij het café uit. Precies op tijd voor de lunch. We blijven lekker lang hangen hier. We merken toch wel dat we wat moe beginnen te raken. Uiteindelijk zetten we het toch maar weer op een lopen en gaan op het gemak terug richting het pontje wat ons weer aan de overkant zet. Ondertussen is het al half de middag als we terug komen bij de b&b. We doen verder rustig aan. Als we na het eten thuiskomen, kijk ik nog even naar de achterband van de auto. Alsof ik het wist, zit er dus een spijker in 😩😩. Omdat we morgen nog een flinke rit hebben, door de bergen en smalle kustweggetjes, neem ik het risico niet en verwissel het wiel. Je zal daar je wiel maar moeten gaan verwisselen 😬. Gelukkig kunnen we morgenochtend de band nog laten maken hier bij de plaatselijke KwikFit.

Vandaag wakker geworden van een ontstuimige nacht. Het heeft hier best behoorlijk gestormd. Daarnaast komt het met bakken uit de hemel. Na het ontbijt rijd ik eerst even naar de bandenboer. Geen probleem voor hem natuurlijk en vraagt hij of hij het gelijk zal doen 😁. Nou dat lijkt mij wel fijn ja. Na een kwartier en 15 dollar (€ 9) lichter (afzetters) zit het wiel er weer onder en kunnen we de door. We halen de bagage nog even op en zetten dan koers naar onze laatste bestemming van de reis, Auckland. Onderweg is het soms slecht weer. Niet prettig rijden hier. Wel blij dat mijn band gemaakt is 😉. Na een kleine twee uur rijden met een kleine koffiestop rijden we Thames binnen. Vanaf daar is de weg weer een stuk makkelijker te rijden en gaat zelfs over in een heuse vierbaansweg. Hoe dichter we bij Auckland komen hoe drukker het weer wordt. Niet gek, want meer dan een kwart van de bevolking woont hier. Half de middag komen we aan bij het hotel. We willen toch wel even de stad in maar heb geen zin om met de auto te gaan. Laten we dan maar eens gebruik maken van het ov 😬. Smerige bussen, maar ja. We stappen uit bij de Skytower en gaan vanaf daar een beetje rondstruinen. De Skytower gaan we vandaag maar niet op, want het zicht is toch belabberd. Morgen maar even kijken, ze geven dan beter weer af. In de haven is het gezellig druk en blijven hier lekker hangen om wat te drinken en te eten. We maken nog wat plannen voor morgen. We zullen dan een citytour doen. Hoe dat afloopt horen jullie binnenkort 😁.