Daar zit een luchtje aan

25 november 2018 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Hier een berichtje van ons. Zoals gezegd was de weersvoorspelling niet echt goed. Gister dan ook wakker geworden met een flinke bui. Op dat moment nodigt het niet uit om naar buiten te gaan. Net na ons ontbijt zien we dat het droog is en maken dan ook dat we buiten komen. We wilden in ieder geval de trail lopen naar de Taranaki Falls. Daar staat zo’n twee uur voor. Een prachtige tocht door, het lijkt wel een soort heide, dan weer door het dichte bos, omhoog en omlaag. Af en toe nog een spetter maar we houden het geluk bij ons, en het blijft de hele tocht droog. De watervallen zijn uiteraard weer een beloning op de tocht er naar toe. Als we terug bij het hotel aankomen begint het weer te regenen. Tijd voor de koffie dan maar en de lunch. Na de lunch besluiten we toch nog maar een paar kleine tracks te lopen. We kleden er ons maar op. Maar ook nu valt het reuze mee. Na de nodige buitenlucht zijn we maar aan de thee gegaan. Die kregen we van het huis. Een soort high tea 😂😂, thee met scones (duur woord voor een broodje jam). Maar het smaakt evengoed toch wel. Daarna zijn we nog maar even het zwembad en de sauna ingedoken. Even relaxen.

Vandaag weer op tijd weg gegaan. We moeten niet zo ver vandaag, naar Rotorua. Een kleine 175 km. Helaas komt het af en toe met bakken uit de hemel. Wel jammer want dat beperkt de uitzichten wel. We maken toch even een stop in Taupo. Wat een druk stadje is dat joh. We lopen wat rond en rijden daarna een paar km verder naar de Huka Falls ( ja, het stikt hier van de watervallen). Ook deze is weer indrukwekkend. Watervallen blijven leuk en verbazen. Hoeveel kracht en de hoeveelheid water die voorbij komt! We zien op een bord: 200.000 liter per seconde!! We rijden weer een paar km verder en besluiten nog even bij een geothermisch parkje te kijken. Het gebied hier bestaat uit heel veel geothermische gebieden. Met de paraplu lopen we een mooie ronde door het park met vele kraters. We krijgen alvast een kort voorproefje van de komende dagen. We rijden daarna verder naar Rotorua. Onderweg komt het weer met bakken uit de lucht (hier zeggen ze dat het honden en katten regent). Als we Rotorua binnen rijden, worden we direct geconfronteerd met de aanwezige lucht hier. Heel de omgeving ruikt hier naar zwavel. Hoe verder we het centrum inrijden hoe erger het wordt. Voordeel is wel dat je ze zelf niet meer hoeft in te houden, want niemand die het weet dat jij het bent 🤣🤣💩💩. We rijden direct naar de b&b en gaan daarna het stadje maar in om te kijken wat we morgen gaan doen. Veel hangt af wat het weer zal doen. We houden jullie weer op de hoogte.