Voet op Zeeuwse bodem

6 november 2018 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Kia ora (zoiets als hallo op z’n Zeeuws),

Even een update vanuit Christchurch. Zondagochtend dus vertrokken vanaf Schiphol. De vlucht verliep lekker snel alleen redelijk wat turbulentie gehad. Met bijna een uur eerder dan gepland zijn we geland in Singapore. Daar hadden we dus een tussenstop van ruim 13 uur. Op voorhand al een hotelkamer geboekt op vliegveld zelf, zodat je niet langs de douane moest. Wel lekker want binnen een half uur lagen we lekker op bed en hebben we een paar uurtjes kunnen maffen. Wel het wekkertje gezet want mevrouw moest nog wel gebruik kunnen maken van het ontbijt 😁. Na het ontbijt de terminal maar even doorgelopen en een stadstour geboekt (gratis, want ons Nieuw Zeeuwen bin ook zuunig) die je kunt maken als je langer dan 5 uur moet wachten op je aansluitende vlucht. Nu zijn we wel eens in Singapore geweest maar dat is toch ook al weer 11 jaar geleden. Toch wel leuk om wat nieuwe gebouwen te zien. Als een bus vol Japanners zijn we de stad doorgekruist en stonden we na drie uur weer in de terminal. Snel weer even opgefrist en door naar de volgende vlucht. Ook deze lekker op tijd vertrokken. Ook nu weer een nachtvlucht. Helaas zat er in onze rij een stel die hun kinderwens niet even een paar maanden hebben kunnen uitstellen. Altijd fijn als je wilt gaan slapen. Maar goed, ook deze vlucht verliep ruim volgens schema. Tijdens de vlucht kregen we al een aardig voorproefje van wat de komende 4 weken moeten gaan zien. We hadden een prachtig uitzicht op de besneeuwde bergtoppen. Dat belooft wat! 😁😁. Met 40 minuten eerder dan gepland konden we dan eindelijk voet zetten op Zeeuwse bodem. Wat we zo vaak hebben gelezen en gehoord dat de douane zo streng is en dat het wel een paar uur kan duren voor dat je door bent, stonden we met een klein half uur buiten. Maar ja wij zien er dan ook uitermate vriendelijk en betrouwbaar uit. En daarnaast, wij zijn tenslotte ook Zeeuwen. Op de huurauto moesten we dan wel weer even wachten, dus eerst maar even koffie drinken. Na het ophalen van de auto naar het hotel gereden. Bij het instappen er gelijk aan herinnerd dat het stuur hier rechts zit 😆. Dat zal me waarschijnlijk nog wel eens gebeuren. Ook het richting aangeven moet nog wat gewenning krijgen want de ruitenwissers gaan dan aan.  Bij het hotel aangekomen konden we gelukkig de kamer al in. De spulletjes uitgeladen en gelijk maar de supermarkt in om in te slaan. Ook al wat van de stad gezien maar dat ziet er nog maar troosteloos uit. Hadden we ook al gelezen, dat de stad nog steeds opnieuw wordt opgebouwd. Veel staat dan ook nog in de steigers. Morgen nog maar eens verder kijken. Lekker op tijd het mandje in vanavond om zo snel mogelijk in het ritme te komen. We houden jullie op de hoogte!

1. Margriet:
    6 november 2018
    Leuk, om mee te mogen reizen! Het mailadres is inmiddels wel veranderd. groetjes M & A.
  2. Helen Spaeter:
    6 november 2018
    Superleuk om op de hoogte gehouden te worden! Ga zo door en geniet ervan!