Christchurch

7 november 2018 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

We hebben een stralende dag als we na een goede nachtrust op tijd wakker worden. Vandaag dus toch maar wat meer van Christchurch gaan ontdekken. Een leuke tour gedaan. De gids en tevens chauffeur, wist veel en trots te vertellen. Blij dat we dat gedaan hebben want we hebben toch wel een iets andere kijk op de stad gekregen. De mensen hier zijn nog steeds erg trots op hun stad. Je merkt dat ze er alles aan doen om het weer aantrekkelijk te maken. We zijn ook nog even langs de verschillende monumenten gelopen die zijn ontstaan voor de slachtoffers. Zeker de 185 (aantal slachtoffers) lege stoelen die zijn neergezet waren best wel indrukwekkend. Ook de wijk waar 6000 woningen stonden was wel even heftig om te zien. Nu totaal leeg. Pas in 2030 zal naar verwachting de wijk weer zijn opgebouwd.

Na de tour hebben we nog wat rond gelopen en zijn later in de middag nog even naar de kust en daarna naar de heuvels gereden voor wat mooie uitzichten. Niet helemaal helder maar toch de moeite waard. Morgen gaan we die uitzichten verder ontdekken want we moeten al weer door. Lake Tekapo is de volgende bestemming. We hebben er in ieder geval erg zin in 😁👌. We houden jullie op de hoogte.

1. Pa en ma:
    7 november 2018
    welke ramp is er gebeurd in Christ church en waneer ?