Terug richting Quito

28 september 2015 - Quito, Ecuador

Even een korte update vanuit Quito.

Na een goede nachtrust en een lekker ontbijtje zijn we richting Quito vertrokken.
Onderweg een paar foto stops gemaakt van wat vulkanen, die hier veel te vinden zijn. Veel van deze zijn nog actief. Zoals de Cotapaxi, vlakbij bij Quito, die sinds een paar weken veel as spuwt. Ze verwachten dat de vulkaan op korte termijn echt zal uitbartsen. Hopelijk zijn we dan weg.
Maar even goed wel mooi voor de foto. In de buurt van Quito zie je al goed dat de stad in een vallei ligt. Wat inmens groot. Normaal zie je in een wereldstad niet direct de omvang maar hier dus wel. We rijden een tijd door stad om eerst naar de Pululahua krater te gaan kijken. Prachtig uitzicht hier. Je merkt hier wel dat je al boven de 2800 meter hoogte bent. Daar kunnen we hier een paar dagen aan wennen. We gaan nog tot bijna 5000 meter. Na de krater zijn we naar het Intinan musueem gereden. Daar draait het voornamelijk om de evenaar. Met wat leuke testjes laten ze hier zien wat de noordelijke en zuidelijke helft van onze aardkloot voor verschillen toont. Zo draait het water in de gootsteen op het zuidelijk halfrond met de klok mee, op de evenaar recht door de gootsteen en op het noordelijk halfrond dus tegen de klok in. Zo ben je op de evenaar ook lichter. Dus als je je wilt wegen doe dat dan daar, scheelt weer een paar kilo's. Op de evenaar krijg je ook een ei gebalanceerd op een spijker. Leuk om te zien allemaal. Na een broodje van de subway zijn we doorgereden naar het hotel. Vanavond doen we hier nog een kleine wandeling. Morgen staat er een uitgebreidere wandeling in het oude gedeelte op het progamma.

De volgende zien jullie wel weer tegemoet.

Groeten uit Quito.