Quito

28 september 2015 - Quito, Ecuador

Hoi hoi allemaal,

Vanochtend op tijd zijn we naar het oude Quito gereden. Het prachtige koloniale gedeelte. Als eerste een bezoek aan de Basilica. Een prachtig bouwwerk om te zien natuurlijk, zowel van binnen als buiten. Daarna zijn we doorgereden naar een fantastisch uitzichtpunt. Van hier hadden we mooi zicht op het historische Quito. Ook hier zie je weer goed hoe de stad in een vallei ligt en langzaam is uitgebreid naar de heuvels. Eenmaal beneden zijn we een leuke wandeling door het oude gedeelte gaan maken. Leuke smalle straatjes met koloniale huizen. Veelal met prachtige balkons en leuke patio's. Uiteindelijk kwamen we uit bij het presidentieel paleis. Elke maandag is hier om 11 uur de wisseling van de wacht. De president kijkt dan vanaf het balkon toe op het plein. Vandaag was hij er niet maar was de vice president aanwezig. Een hele ceremonie. Uiteraard leuk om dat te kunnen zien. Daarna door naar de San Francisco kathedraal. Ook weer een prachtig gebouw aan een gezellig plein. Hier hebben we lekker een tijdje op het terras gezeten en heerlijk mensen gekeken. De wandeling ging verder en hebben we nog de Igelsias kathedraal bezocht ( je weet wel, die van Julio ). Aansluitend zijn we terug gelopen naar het presidentieel paleis en zijn we nog even op audientie geweest. Hier zag je niet veel maar wel leuk om even binnen te kijken.
Half de middag zijn we terug gegaan naar het hotel. Vanavond gaan we met nog een stel terug naar het oude gedeelte om een hapje te gaan eten. 's Avonds is het hier ook erg mooi verlicht. Morgen rijden we naar Papalacta. Daar kunnen we lekker gaan baderen in de heet waterbronnen. Ook wel eens lekker na een paar dagen een bad! De hotels zijn tot dusver niet geheel bijzonder. Maar goed we hebben onderdak, toilet, douche en we kunnen ook ontbijten. Het weer is tot nu toe goed. Je merkt wel dat zodra de zon even weg is dat het gelijk fris is. Dat kkmt dus door de hoogte. Een vest moet je eigenlijk altijd bij je hebben. Ook al is het even een graad of 25, een minuut later zit je te rillen van de kou.

Wij gaan ons even opfrissen en gaan dan lekker een hapje eten.

De groeten weer.