De hoogte in

30 september 2015 - Papallacta, Ecuador

Vanochtend om 8 uur vertrokken richting Papalacta. De eindbestemming voor vandaag. Maar eerst een bezoek aan het Antisani park. Deze dankt zijn naam aan de vulkaan die hier ligt. Eerst banen we ons door het drukke verkeer in Quito. Als we buiten de stad zijn wordt het landschap steeds mooier en groener. Veel heuvels en bergen. Telkens laat de Cotapaxi, met een klein rookpluimpje zich vandaag goed zien. Het is prachtig weer vandaag. Onderweg stoppen we een aantal keer om foto's te maken. Als we al op redelijke hoogte zijn doemt dan ook de Antisani ineens op. Erg mooi, aan de ene kant de Cotapaxi en aan de andere kant dus de Antsani. Gelukkig kunnen we nu mooie foto's maken want later in de middag zullen ze zich niet meer zo goed laten zien. Onder weg komen we verschillende vogels tegen, waaronder de condor. Als we het park in rijden beginnen we aan een leuke wandeling. We zitten dan al op 3800 meter. Tot nu toe hebben we niet echt last van de hoogte. Alleen dan dat we even wat licht in ons hoofd zijn. Maar misschien komt dat ook wel door mijn cokesnoepjes! Ik heb gisteren nog in Quito bij een plaatselijke dealer op straat cokesnoepjes gekocht. Schijnt te helpen tegen hoogteziekte. Net zo goed als op cokebladeren kauwen. Dus misschien ben ik wel verslaafd als ik terug ben in Nederland. Maar gewoon veel water drinken, veel zoet eten en een preventief paracetmolletje helpt ook. En je weet toch nooit of je er last van krijgt. We laten het wel over ons heen komen en ervaren.
Met zicht op het La Mica meer lopen we langzaam aan naar een hoogte van net geen 4000 meter. De wandeling duurt een kleine twee uur. Terug bij de bus nuttigen we in het zonnetje, hier op hoogte is het wel fris en waait hard, onze lunch. We rijden dezelfde weg terug om vervolgens koerste zetten naar Papalacta. Daar komen we net na half vijf aan. Een mooi resort tussen de bergen. Hier hebben ze dus ook de warmwaterbronnen. De bronnen lopen zelfs onder het huisje door. Stap je naar buiten dan stap je direct in heerlijk warm bad. We hebben ons direct omgekleed en zijn heerlijk gaan baderen. Verschillende baden met verschillende temperaturen. De bedoeling is om ook af en toe jezelf onder te dompelen in een ijskoud bad. Dat is inderdaad koud, maar wel lekker om dan weer terug te gaan in een warmbad.
Vanavond hier lekker eten in het hotel. Morgen gaan we richting Amazone, de jungle in. We moeten een tas pakken want de koffers kunnen niet mee. Hier blijven we twee nachten. Geen wifi, dus geen verslag maar dat houden jullie wel tegoed.

De groetjes.