terug naar de kust

10 oktober 2015 - Puerto Lopez, Ecuador

Gisteren dus een enorme lange reisdag gehad. Om zes uur vertrek. We verlaten na een aantal uren rijden langzaam de bergen. Het landschap veranderd nu ook weer. Een stuk droger. Bij een stop af en toe merk je ook dat de temperatuur stijgt. Pas tegen 2 uur beginnen met de voeten in het zand aan onze lunch. Na een ander halve uur gaan we verder voor de laatste ander half uur. Maar na een kwartier rijden lijkt het ineens dat we Frankrijk binnen rijden. Een stel stakende mensen die de weg hebben versperd met stenen en boomstammen. Het zal ruim twee uur duren voordat ze opgeven. Pas tegen achten komen we aan in het hotel. We deinken nog even wat en gaan vermoeid naar bed.

Vandaag konden we lekker uitslapen maar zijn om half acht al wakker. We komen al aardig in het ritme! We doen wel lekker op het gemak. De groep op ons en Meri (een Spaanse dame die al 15 jaar in Nederland woont) na, gaan vandaag een tocht maken na een nabij gelegen eiland. Ze noemen het ook wel Poor mens Island. Een eiland wat betreft het dierenleven lijkt op de Galapagos. De naam zegt het al, wij gaan natuurlijk niet mee met het 'gewone volk'. Samen met Meri lopen we naar de vissersmarkt. Een redelijke tippel over het strand. Een leuk spektakel om te zien. De bootjes die in vroege morgen terug komen en op het strand de verse vis verkopen. Met onze persoonlijke gids en vertaalster horen we meer dan we anders zouden begrijpen. Omdat Meri snel contact legt en erg spontaan is krijgt ze hier veel voor elkaar. We krijgen bijvoorbwwld toestemming om de pier op te lopen die hier voor anderen niet toegangelijk is. We blijven in het dorpje een paar uur hangen. We eten en drinken wat. Over het strand lopen we terug naar het hotel. We kleden ons snel om en lopen dan met zij drieen de andere kant van het strand op. De bedoeling is om ook nog even een duik te nemen in de Pacific. Maar eerst naar de opvang van de zeeschildpadden. Een kleine opvang aan het strand. Er is iemand aan het werk maar zegt dat het niet toegangelijk is voor publiek. Maar daar is onze Spaanse weer en krijgt het voor elkaar dat we een uitgebreide rondleiding krijgen. Gewonde schildpadden worden hier opgeknapt en weer uitgezet. Terug over het strand is het al bijna zes uur. Wilma en Meri besluiten om toch nog even snel een duik te nemen voordat het donker is.
Al met al een relaxed dagje.

Morgen nog een rustige dagje. We zien wel wat we doen.

De groetjes.