natuur en stad

8 oktober 2015 - Cuenca, Ecuador

Vanochtend vroeg om half acht de bus in. Op pad naar het Parque Nacional Cajas. Een uurtje rijden vanaf het hotel. Direct begint de klim met de bus naar boven. Op net geen 4000 meter komen we het park binnen en met een gids gaan we op pad. Een prachtig groen landschap in de bergen met mooie meren. De wandeling gaat voornamelijk bergafwaarts. Het is vrij koud hierboven en er staat ook nog eens een flinke wind. Het ziet er dreigend uit maar het bkijft de rest van de morgen droog. Gelukkig zijn we goed voorbereid en zijn redelijk goed ingepakt. De ondergrond is een erg zacht soort mos. Veert lekker en loopt makkelijk. Af en toe een klein obstakel van rotsen en kleine riviertjes. Onderweg komen we de gekste planten en bomen tegen. Veelal overleven die hier alleen in dit gebied. Na ruim twee uur wandelen staat onze bus te wachten. En rijden we terug naar Cuenca. Net voor de middag zijn we terug in het hotel. Met Brigitte en Louis (een leuk stel uit Den Haag) gaan we deze middag nog een tour door de stad maken. We hebben tickets gekregen voor een openbus. Zo krijgen we nog een leuke indruk van deze mooie en oude stad.
Aman het einde van de middag beklimmen we de kathedraal nog. Op het terras een mooi zicht op de koepels van deze kathedraal en een deel van de stad. Een dag vol indrukken weer. Moe en voldaan gaan we nog even wat eten en zoeken vanavond het mandje vroeg op. Morgen staat om 5 uur de volgende dag al weer te wachten. We hebben de langste reisdag voor de boeg. We zijn op het eindpunt van onze rondreis gekomen. Puerto Lopez. Wij en nog twee stellen, waaronder onze Hagenezen, gaan dan nog door naar de Galapagos eilanden. Maar eerst nog een paar dagen strand dus. Even een beetje relaxen.

Voor jullie goedemorgen en voor ons weltrusten.