lekker relaxed

12 oktober 2015 - Guayaquil, Ecuador

Gisteren hebben we het heel relaxed aan gedaan. Op het gemak ontbijten, rondje lopen en even naar het strand om pootje te baden. Met de groep hebben we later in de avond ons afscheidsdiner iets verderop. Zij gaan morgen op transport naar Nederland en wij vliegen maandagochtend door naar de Galapagos.

Vandaag dus de laatste dag voor het 'gewone volk'. Om half twaalf worden we opgehaald voor de terugreis naar Guayaquil. Het is een kleine 4 uur rijden naar het vliegveld. Daar nemen we afscheid van de rest en worden wij (het Haagse stel en Robert en Lydia) daarna afgezet in ons hotel voor vandaag.We hebben nog even de tijd om wat van de grootste stad van Ecuador te gaan ontdekken. Met zijn zessen lopen we een aantal blokken verder en komen uit in een klein parkje met erg veel leguanen. Ze zijn wel aan mensen gewend. Lopen rustig door het park en laten zich graag op de foto zetten. Tegenover het park besluiten we om eerst een hapje te eten. De lunch is er vandaag niet van gekomen, op een paar wasa crackers en een cakje na dan. Na het eten lopen we verder naar de boulevard. Hetbis er enorm druk. De zondag is dan ook een dag voor de familie en dat merk je. We lopen een stuk over de boulevard tot aan de vuurtoren op Santa Ana. Een koliniale wijk op twee heuvels in de stad. Allemaal gekleurde huisjes. Naar de vuurtoren toe moet je 442 treden omhoog. De klim naar boven is de moeite waard. Overal barretjes, winkeltjes. Het uitzicht is mooi eenmaal boven. Wel is het ondertussen donker geworden maar ook een verlichte stad is altijd leuk om re zien.
In het hotel drinken we nog even een biertje en sapje e gaan dan lekker douchen. Wel nodig hier want de temperatuur is hier aardig hoog. Een graag of 30.
Morgen om 7.15 hebben we een transfer naar het vliegveld, wat een minuut of 15 rijden is. Om 9.40 vliegen we naar het eerste eiland San Cruz. De verwachtingen zijn hoog. Nu maar hopen dat het zo is. We doen wel verslag.

De groeten weer voor nu.