Galapagos

13 oktober 2015 - Puerto Ayora, Ecuador

Vanochtend om 7 uur opgehaald voor onze vlucht naar Baltra. Op het vliegveld hebben we de nodige taxen en entreepassen betaald. De koffers worden hier extra gecontroleerd op invoer van vers produkten, planten en nog meer wat kwaad zou kunnen voor de natuur op de eilanden. Na een korte vlucht van iets meer dan ander half uur kunnen we voet zetten op de Galapagos. Met een bus worden we naar een bootje gebracht voor een kleine overtocht van vijf minuten naar Santa Cruz. Dit is een van de grotere eilanden en ook bewoond. Op Baltra is alleen het vliegveld. Aan de overkant staat een minibus ons op te wachten om ons zessen naar de andere kant van het eiland te brengen, Puerto Ayorte. Hier is het ook veel groener. Het is een drie kwartier rijden. Onderweg al wat grote schildpadden kunnen spotten. Nadat we in het hotel zijn afgezet gaan we eerst in het plaatsje even lunchen. Met een uur extra hebben we toch wel trek gekregen. Je merkt hier direct dat er meer toerisme is en dit ook gelijk aan de prijzen. Maar goed, ik mag niet klagen natuurlijk omdat wij niet bij het 'gewone volk' horen.
Na de lunch besluiten we om een leuke trail te lopen. We hebben namelijk vanmiddag nog geen progamma. Vlakbij het hotel kunnen we beginnen. De trail loopt uiteindelijk naar Tortuga Bay. Een mooi aangelegd wandelpad door een rijk vulkaan landschap met bijzondere bomen, kaktussen, vogels en planten brengt ons uiteindelijk bij het strand. Een prachtig wit strand met even mooie golven. De pelikanen voeren een mooie show op. Met een rotvaart duiken ze de zee in opzoek naar vis. Op de rotsen zie je de mooiste krabben, leguanen en vogels. De leguanen zie je bijna niet. Ze hebben de kleur van de rotsen. Af en toe spugen ze zout naar buiten. Grappig om te zien. Vanaf hier ku je nog een stuk over het strand lopen naar een volgende baai. Daar is het waterr ustiger. Ik besluit om hier even te blijven. Even tot mezelf komen, haha. Mijn achillepees wil even niet meer. Na een klein uurtje komt de rest terug. Ik heb alleen moeten missen dat Robert op de knieen is gegaan voor Lydia. Ze heeft ja gezegd. Gelijk reden om vanavond eens lekker te gaan dineren.
Morgen om 6 uur begint onze excursie naar Santiago. Het beloofd veel goeds. Morgen een nieuw verslag.

De groetjes.