Lake Tekapo en Queenstown

9 november 2018 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Hier weer een update vanuit Queenstown. Gisterochtend vroeg vertrokken richting Lake Tekapo. Het weerbericht was niet heel positief gestemd. Helaas klopte dit. Al snel nadat we Christchurch waren uitgereden begon het te spetteren. Dit ging snel over in regen. Jammer want de uitzichten zijn dan toch minder mooi. Ondanks dat hebben we een gedeelte van de Inland scenic route gereden. Een stuk rustiger dan de snelste route. Je rijd door een mooi gebied met aan de ene kant bergen met besneeuwde toppen en aan de andere kant de vlaktes en landbouwgronden. Toen we van de week aankwamen hebben we hierop vanuit de lucht een prachtig zicht gehad. Onderweg veel schapen en lammetjes, 21.876 om precies te zijn. Maar een schaap tegenkomen hier is niet heel moeilijk. Er zijn er namelijk meer van dan mensen. Verder hebben we verschillende korte stops gemaakt. Omdat het toch flink regende hebben we deze kort gehouden. We waren daarom al redelijk op tijd in Lake Tekapo. Daar de sleutel opgehaald van ons huisje. Daarna toch maar een kleine wandeling gaan maken in de regen. Het moet hier, als het mooi weer is absoluut prachtig zijn. We zijn na het eten maar naar de hotsprings gereden en hebben daar een paar uurtjes liggen badderen.

Toen we vanochtend wakker werden en naar buiten keken sneeuwde het. 1 graad gaf de thermometer aan 🤔. Nou moet je voor het weer ook niet perse naar NZ, maar sneeuw heb ik bloedhekel aan. We hebben snel de spullen gepakt en zijn al vroeg gaan rijden. Onderweg werd de weg alleen maar slechter. Rustig aan gereden. Na verloop van tijd ging de sneeuw gelukkig over in regen. Toch iets aangenamer. Na een koffiestop in Twizel zijn we weer doorgegaan en hebben de Lindis Pass gereden. Ook hier had het gesneeuwd maar de weg was hier wel schoon. Ondanks dat de zon nog niet scheen wel genoten van de route. In de buurt van Queenstown nog even gestopt waar ooit de bungyjump is begonnen. Nog steeds worden daar de sprongen gedaan. We hebben getwijfeld of we het zouden doen. Heel even maar 😂😂. We hebben gekeken hoe anderen deze wel deden. Daarna doorgereden naar Queenstown. De stad van de adrenaline. Hier zijn enorm veel extreme sporten te doen. Gaan we morgen ook aan meedoen. Lekker ziplinen 👌😁😁.  Het hotel ligt lekker centraal dus de auto niet nodig de komende dagen. Keurig hotel trouwens. We hebben vanmiddag hier al wat rond gelopen. Levendig en gezellig stadje. Morgen dus lekker actief bezig zijn. Jullie horen er wel weer van.