Queenstown en Te Anau

12 november 2018 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Hoi, hier weer een teken van leven. Zaterdag hebben we lekker de hele dag buiten kunnen spelen. Na het ontbijt zijn we op het gemakje naar de Gondola gelopen. Nu is dit niet heel ver want deze zit vrijwel direct om de hoek van ons onderkomen. Vanuit de tuin kijken we dan ook direct op de gondels en het eindpunt daarvan, Bobs Peak. Het is er nog niet druk als we aankomen, dus kunnen we direct tickets kopen en niet veel later zitten we in de gondel die ons naar boven brengt. Met 5 minuten stappen we uit en gaan direct naar het uitzichtpunt. Het weer hebben we vandaag mee (wel koud) wat zorgt voor een mooi uitzicht over Queenstown. Maar we zijn niet alleen om van het uitzicht te genieten want er moet vandaag ook worden gespeeld 😁😁. We beginnen de dag met het verder naar boven gaan van Bobs Peak. Dit doen we met de stoeltjeslift om dan vervolgens met de luge (Google dat maar even) weer naar beneden te sjezen. Als een kind zo blij gaan we dat nog een paar keer herhalen.  Tussendoor genieten we van de uitzichten. Na de lunch is het tijd om richting de ziplines te gaan. Voor ons niet nieuw meer, maar het blijft natuurlijk wel leuk om tussen de boomtoppen door naar beneden te gaan. En helemaal met uitzicht over Queenstown. Uiteindelijk komen we weer beneden uit bij het begin van de gondola. Moe en voldaan besluiten we dag bij de Italiaan.

De volgende morgen weer opgestaan met een stralend zonnetje. We gaan vandaag naar Te Anau. Maar voor dat we die route nemen rijden we eerst nog langs het meer waaraan Queenstown ligt, Lake Wakatipu. We rijden de Tommy Thomson scenic drive af. Schijnt ook 1 van de mooiste routes te zijn van NZ. Welke route niet hier?? We rijden een prachtige weg tot aan Glenorchy. Ik denk dat ik in het verkeerde land ben geboren 😬😁😁. Wat een prachtige weg. En het mooie? We moeten dezelfde weg nog terug ook. Dubbel genieten dus. Terug in Queenstown doen we nog even boodschappen bij de plaatselijke Jumbo. In de grote supermarkten zijn de prijzen soms de helft met de kleine buurtsupers hier. We blijven Zeeuwen hè? Daarna de route naar Te Anau. Ook hier weer een prachtige route. Na elke bocht doemt er weer een ander decor op. Weer eens wat anders de A58. Onderweg stoppen we een aantal keren om vervolgens half de middag aan te komen. Te Anau is het beginpunt voor de mensen die de Doubtful Sound of Milford Sound willen gaan ontdekken. Wij gaan morgen de laatste doen. De weg er naar toe moet fantastisch (sorry, alweer) zijn. Het is maar 120 km maar er wordt gezegd dat je er zonder te stoppen al twee uur over gaat doen. We zullen zien.

Als we vandaag opstaan en naar buiten kijken zien we dat de zon ons in de steek heeft gelaten. Nu is de kans hierop, in fjordengebied, ook groot dat de zon zich niet laat zien. Driekwart van de tijd regent het. Maar goed we willen toch wat zien. Redelijk vroeg rijden we weg. Omdat het blijft regenen besluiten we om direct maar door te rijden en te hopen dat we op de terugweg beter weer hebben en dan de verschillende bezienswaardigheden alsnog te bekijken. De weg er naar toe is ongelofelijk mooi. Dan rijd je weer in de bossen, dan weer in de heuvels, dan weer door een vallei en even later zitten we in de bergen met sneeuw om ons heen. We zien honderden kleine watervallen. Ondanks de regen kunnen we er toch wel van genieten. In Milford Sound aangekomen doen we een paar kleine wandelingen. Voor vanmiddag hebben we een cruise geboekt door de fjorden. We zien in de verte al wat blauwe lucht opkomen zetten. Langzaam trekt het steeds meer open. Het is inmiddels droog geworden. Uiteindelijk zien we af en toe de zon en weer wolken. Tussen de bergen in geeft dat wel een mooi effect. Nadat we van de boot zijn gekomen beginnen de dezelfde weg weer terug. De weg terug is nog veel mooier als het droog is. Nu hebben we wel de tijd en zin om onderweg te stoppen bij verschillende punten. We zien prachtige meren, watervallen en vergezichten. Wat hebben we in een week dan eigenlijk al veel gezien 👌👌. Aan het einde van de middag komen we ook vandaag weer moe en voldaan aan. Morgen op het gemak door naar de volgende bestemming, Wanaka. Jullie horen er weer van. De WiFi is hier niet van het niveau als in Nederland (zou je niet verwachten van zo’n ontwikkeld land). Dus kan het even duren voordat jullie een teken van leven krijgen.

1. Arian de Leeuw:
    12 november 2018
    Zo te lezen wel goed naar jullie zin. Geniet ervan,
    Groetjes Arian
  2. Pa en ma:
    12 november 2018
    wauw !!!!! jully blyven daar toch niet wonen he ?
  3. Marco en Daniëlle:
    Ziet er prachtig uit!!