Dag 5 Victoria

30 augustus 2014 - Victoria, Canada

Hier weer een update van onze reis door Canada.
Na een lekker ontbijtje zijn we vanochtend de scenic route gaan rijden. Deze hebben we gisteren ook al een stukje op de fiets gedaan. Prachtige route langs de kust van Victoria. Erg mooie huizen hier. Als het kon zouden we hier graag gaan wonen! Maar we hebben begrepen dat hier voornamelijk gepensioneerden huisvesten. Dus moeten we nog maar even wachten. Om de tijd even vol te maken voordat we vanmiddag op walvissen gaan jagen, hebben we nog maar een keer wat inkopen gedaan bij een kleine supermarkt ( de Makro past hier denk ik een keer of 4 in ).

Op tijd hebben wij ons gemeld bij de walvis operator. Weer een aantal dollars geschonken, want het is voor een goed doel, namelijk ons zelf!
We krijgen eerst een pak opgemeten wat we vervolgens konden aan trekken. Een regenbroek en een extreem dikke jas. We hadden zelf onze windjacks al aan gedaan maar dat blijkt later geen overbodige luxe te zijn geweest. Als michelin mannetjes gaan we naar onze boot. Een grote speedboot. Na een drie kwartier varen legt onze schipper stil. En ja hoor niet veel later spotten we onze eertse walvis. Wel een honderd meter verder maar wel goed te zien. Je hoort hem van deze afstand al goed bovenkomen en adem halen ( spuiten ). We varen nog een stuk verder en daar zien we een groepje orka's. Fantastisch om te zien. Voor de foto zijn ze soms al weer snel onder water. Soms lijken ze met elkaar te spelen. En net als je je camera niet klaar hebt gaan ze ook nog eens springen! Maar goed we hebben het wel gezien. We hebben hier zeker een uur rond gedobberd. Voordat we terug varen naar de haven van Victoria neemt de schipper ons eerst nog mee naar een paar kleine rotsen in de zee. Daar ligt een kolonie zeeleeuwen en zeehonden. Tussen de zeeleeuwen lag ook een zeeolifant. Deze heeft geen slurf zoals je misschien zult vermoeden maar alleen maar een andere kleur. Wat een lawaai maken die beesten en stinken ook nog eens enorm.
De toch was in ieder geval geslaagd en zeker in vergelijking met die van twee jaar geleden in Boston.

Morgen al weer door naar de volgende bestemming. We hebben een redelijk lange reis voor de boeg naar Tofino. We hebben wel een paar leuke stops in de planning staan zodat het niet alleen rijden is. Maar dat horen jullie de volgende keer wel weer.

Update teller:

Beren ( grizzly ) : 2