Dag 4 Van Vancouver naar Victoria

29 augustus 2014 - Victoria, Canada

Hier zijn we weer.

Vanochtend weer vroeg op. Nog eerder dan dat we normaal gesproken opstaan als we moeten werken. Maar ja, wie wat wilt zien moet pijn lijden.
Omdat we dus dicht bij de ferry terminal zaten waren we daar mooi op tijd. Ondanks dat we in Nederland de overtocht al hadden gereserveerd konden we met een boot eerder al mee. Scheelt weer uur wachten en meer tijd over in Victoria.
De overtocht zelf duurt anderhalf uur en is op zich al de moeite waard. Je vaart tussen mooie eilanden door. Helaas geen walvissen kunnen spotten die hier ook veel voorkomen. Maar daar gaan we als het goed is morgen verandering in brengen.
Vanaf de ferry terminal is het nog een klein half uur rijden naar Victoria zelf.
Daar hebben we de auto in de parking gezet en zijn langs de boardwalk gaan lopen. Ook hier een leuk zicht op de Inner Harbour en zicht op de watervliegtuigen. Bij Fishermans Wharf hebben we ons heerlijk neergezet en ons zelf op een verse kabeljauw burger getrakteerd. Hier ook weer vergezeld door een drietal zeehonden en een otter. Ongelooflijk druk hier. Maar het is dan ook goed weer. Dat zal wel schelen. Overigens wel een graad of zeven koeler dan de afgelopen dagen. Wat hebben we het koud gehad!
Vanmiddag zijn we weer actief geweest. Fietsen door een stad blijft leuk. Dus ook hier! Dit keer wel met een gids. Ook hier een erg leuke route gedaan. Prachtig stuk langs de kustlijn gefietst. De gids was erg onder in de druk van hoe snel we wel niet konden fietsen. Maar ja, als Nederlander groei je daar mee op. Dat weten ze schijnbaar niet in de rest van de wereld. Ze hebben hier dan amper fietspaden, toch kun je hier erg goed fietsen. De automobilisten houden erg rekening met de tweewielers. Kunnen we thuis nog wat van leren! Onderweg verschillende stops met uitleg. In de haven ( aan de anders kant van Victoria ) zijn we hier de zeehonden gaan voeren. Een paar vette en luie zeehonden. Wachten dus op vis van alle toeristen hier. Wij doen daar wel natuurlijk hartelijk aan mee, want dan hebben we de kans op een leuke foto.

Na het fietsen zijn we naar onze B&B gereden om in te checken. Wat een pracht plek hier. Uitzicht op zee. Een pand van 102 jaar oud. Met een Engelse uitstraling.
De gastheer liet zich gelijk een gastheer blijken. Een zeer net ontvangst. Ze zijn dan ook tot beste B&B uitgeroepen door Tripadvisor voor 2014.
Vanavond nog even de stad in om lekker een hapje te gaan eten. Morgen kunnen we heerlijk uitslapen, want pas om half negen krijgen we ontbijt, wat hier ook erg goed schijnt te zijn.

Tot zover weer bijgeschreven. Morgen gaan we dus op walvisjacht. Er zijn er al veel gespot tot nu toe, dus ook dit beloofd voor ons een mooie trip te worden. Jullie horen er wel weer van.

Update teller:

Beren ( grizzly ) : 2
Zeehonden: 7
Wasbeer: 2
Otter: 1
Chinezen: 112675

1. Chéry Den Exter:
    29 augustus 2014
    Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken en wat een mooie foto's! Veel plezier en verwondering bij de orka's!