Dag 3 Vancouver North

28 augustus 2014 - Vancouver, Canada

Vanochtend op tijd de deur uit op weg naar Capilano Suspension Bridge Park.
Net iets naar half negen meldden wij ons bij het ticketcenter om onze dollars te schenken. Net niet als eerste binnen maar een sprintje trekken en een paar kinderen een elleboog geven, en ik kon de brug leeg fotograferen. De brug hangt zeventig meter boven de Capilano River. Deze bungelt heerlijk over het ravijn. Hoe meer mensen hoe meer hij bungelt. Het lijkt net alsof je dan dronken over de brug loopt. Overigens is de originele brug al uit 1888. Hij is dus als eens vervangen anders hadden we het er waarschijnlijk niet op gewaagd. Het is overigens niet alleen een brug in dit park. Er is ook een Cliffwalk. Een aantal vrijhangende loopbruggen tegen de kliffen aan. Verder heb je nog een leuk parcours door de boomtoppen van dit al eeuwenoude regenwoud. Onvoorstelbaar hoe hoog een boom soms kan worden.

Een paar kilometer verder op ligt Grouse Mountain. Met de Gondola naar boven. Als een sardientje dus die gondel in. Helaas weer heel wat hijgende mensen in onze nek, die ook nog eens besloten hadden om een maand lang hun giecheltje niet te poetsen en de dag ervoor ook nog eens een kip te eten die al redelijk in staat van ontbinding was. Dus mensen, ga je met de gondel naar boven, dan eerst tandjes poetsen!
Maar goed het uitzicht boven op 1231 meter was fantastisch. Niet heel helder maar we konden Vancouver Island toch zien liggen. Eenmaal boven is er genoeg te zien en te doen. We zijn met de stoeltjeslift verder naar boven gegaan ( niemand naast ons ). Op het hoogste punt daar staat een windturbine. Hier kan je ook in. Vanaf hier heb je weer een geweldig uitzicht. Verder hebben we hier onze eerste twee Grizzly's gespot! Dus die hebben we al binnen! Daar gingen we voor naar Canada.
Weliswaar zijn ze opgevangen en zitten ze achter een hek, maar we hebben ze toch op een paar meter goed gezien.
Eenmaal beneden hebben we in de buurt van Grouse Mountain nog een korte trail gelopen. Prachtige bossen en een leuk voorproefje van wat ons nog staat te wachten. Redelijk uitgetled zijn we naar Lonsdale Quay Market gereden. Vanaf hier heb je weer mooi zicht op de skyline. Lekker relaxed een hapje gegeten en op het gemakje weer naar het hotel terug gereden. Morgen dus naar Victoria.

Tot zover zijn jullie weer op de hoogte.

Groetjes van ons.