Dag 2 in Vancouver

27 augustus 2014 - Vancouver, Canada

Hoi allemaal,

Vanochtend al vroeg wakker. Om half zeven maar opgestaan. In het hotel waar we nu zitten hoeven we niet zelf voor het ontbijt te zorgen. Gelukkig maar want we zitten een beetje in de middle of nowhere. Wel goed omdat we donderdag al vroeg de ferry moeten hebben naar Vancouver Island. Dat is hier vlakbij. En aangezien het verkeer niet bepaald vlot gaat hier, hoeven we ook niet extra vroeg weg. Maar goed dat is pas voor donderdag.
Vandaag met de auto naar Down Town Vancouver gereden. Parkeren is net zo duur als de skytrain! Dan geef ik dus de voorkeur aan een auto in plaats van dat vieze openbaar vervoer.
Omdat het vandaag dinsdag is en ik dan altijd moet fietsen hebben we daar fietsen gehuurd en hebben een mooie toer gemaakt door Stanley Park en Vancouver Down Town, China Town. Overigens is het hier in Vancouver helemaal China Town. Allemaal Chinezen hier. Een echte Canadees nog niet ontmoet hier! Waarschijnlijk zien we die net zo vaak als een beer! Stanley park, een prachtig park waar je heerlijk kunt fietsen langs de kust. Allemaal 1 richtingverkeer en voetgangers gescheiden. Af en toe een leuke stop voor wat foto's en een versnapering. Een verlate lunch hebben we genuttigd aan de waterkant met zicht op vertrekkende en binnenkomende watervliegtuigjes. Leuk om te zien.
Na een aantal uren op de fiets te hebben gezeten begonnen onze achterste behoorlijk tegen te werken. Het zijn toch geen Nederlandse fietsen! Op het gemak maar terug gereden naar de verhuurder. Vandaar uit zijn we nog een ronde gaan lopen in Gastown. Een leuke wijk. Heerlijk gedineerd. Als afsluiting nog even terug gegaan met de auto naar Stanley Park. Daar een adembenemende zonsondergang gezien en, zeehond nummer 2!
Waarschijnlijk zullen wij onze oogjes wederom redelijk vroeg gaan sluiten. Maar toch eerst een berichtje schrijven op onze blog. Tot horens en voor ons welterusten.

1. Marco en Daniëlle:
    27 augustus 2014
    Klinkt geweldig!! Lekker van genieten.