Dag 6 Van Victoria naar Tofino

31 augustus 2014 - Tofino, Canada

Hallo iedereen,

Vanochtend op het gemakje vertrokken voor onze eerste lange reisdag ( ca. 320 km ). Op zich niet zo heel veel kilometers maar de max. is hier maar meestal 80 of 90. En dan hebben we het nog niet over de bochtige wegen. De route is wel erg mooi. Helaas hebben we regelmatig een bui, maar zolang we in de auto zitten en moeten rijden is het eigenlijk niet zo heel erg.
Onze eerste stop is in Chemainus. Ooit een houthakkers stadje. Nadat het stadje failliet ging hebben de bewoners muurschilderingen op hun huizen aangebracht met de bedoeling toeristen te trekken. En dat is gelukt want wij als toerist gaan daar natuurlijk een kijkje nemen. Klein stadje met inderdaad mooie schilderingen. Hier kregen we wel een buitje op ons nek en dat bracht ons dan maar op het idee eerst maar even te gaan lunchen. We zijn verder doorgereden richting Nanaimo. De bedoeling was om daar langs te rijden want over een paar dagen overnachten we nog in deze stad. Maar halverwege de rit kom ik er achter dat ik mijn zonnebril ben verloren. Heel de auto uit gekrauwd maar niets te vinden. Dan maar eerst een bril gaan kopen. Want zonder kan ik echt niet. Dus maar een shopping mall in de TomTom ingevoerd.

Maar goed nu weer verder. We moeten nog een stuk rijden. De volgende stop is aan Sprout Lake. Ik wilde daar graag kijken naar de grootste watervliegtuigen ter wereld. Ik had gelezen dat je daar als bezoeker mocht gaan kijken. Uiteraard als ze niet ingezet zijn voor bosbranden. Bij aankomst daar hangt er bord dat het niet meer voor toeristen mogelijk is om te kijken. Een echtpaar wat hier toevallig bramen en bessen aan het plukken zijn vertellen dat de vliegtuigen sinds dit jaar niet meer actief zijn vanwege de enorme kosten. Ze gaan het museum in. Gelukkig kon ik nog wel glimp opvangen van achter het hek.
Van hier zijn we in 1 ruk doorgereden naar Tofino. Het is een klein stadje waar vooral de surfers en watersporters hun hart kunnen ophalen. Verder heb je verschillende mooie trails om te lopen. We hebben er vanavond na het eten ook al eentje gedaan. Na een leuk parcours door de bossen komt deze uit op Tonquin Beach. Een prachtige baai waar je kunt genieten van schitterende zonsondergang.
Bij afgaand water zouden er vaak ook heel veel kleurrijke zeesterren en zeeanemonen te zien moeten zijn. Helaas geen zeesterren alleen een paar anemonen. We hebben maar niet gewacht tot het helemaal donker was want je moet ook nog door hetzelfde bos terug. En zeker met de gedachten dat er affiche ophing dat er Cougars zijn gesignaleerd, wilden we toch maar voor donker terug zijn.
Hierna zijn we richting onze accommodatie gereden. We hebben de beschikking over een kleine studio midden in de bossen en bij het oversteken van de weg zitten we op het strand.
Wij gaan hier nog even een wasje draaien en een potje pesten. Morgen horen jullie wel weer hoe onze dag dan was.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade