Dag 7 Tofino

1 september 2014 - Tofino, Canada

Hoi,

Wij hebben vandaag een geweldige dag achter de rug.
Vanochtend bijtijds opgestaan en naar de supermarkt gereden voor een ontbijtje.
Om 11 uur moesten we ons meldden bij Jamies, voor een tour naar de Hot Springs Cove. Deze warmwaterbronnen liggen in het Maquinna Provincial Park. De tocht er naar toe gaat met een zodiac over de Clayoquot Sound.
Maar voordat we vertrekken is het weer tijd voor verkleed partij. Ook hier krijgen we mooi pak aangemeten. Met een groep van 11 man lopen we naar de haven om in te schepen! Daar staat onze schipper ( ster ) al heel erg enthousiast op ons te wachten.
Als iedereen is ingestapt varen we direct de haven uit en gaat de vaart er al snel in. We scheren over het water. Het is niet heel wild op het water maar af en toe maken we toch wel redelijke sprongen. De tocht is erg mooi. Overal om je heen prachtige begroeide eilandjes, inhammen en rotsen. Na een tijdje varen komen we een vrij grote groep zeeotters tegen. Wat een grappige beestjes zijn dat. Liggen op hun rug in het water met hun voetjes omhoog zeewier te eten. Verder zien we nog drie zeearenden en weer een aantal zeeleeuwen. Na zo'n ander half uur varen komen we aan in Hot Springs Cove. Daar moeten we de gelijknamige trail nog eerst aflopen voordat we bij de springs zijn. Een tocht van een half uur. Makkelijke tocht over een goed aangelegde boardwalk. Erg mooi ook weer. Je loopt door het schitterende dichtbegroeide regenwoud. Soms weer naar beneden en dan weer een stuk omhoog. Nadat we zijn aangekomen hebben we direct de kleren uitgetrokken ( zwembroek en bikini hadden we al aan ).
Maar wat is dat water heet zeg. Duurde dan ook wel even voordat we daar aan gewend waren. Het is daar overigens ook wel heel goed uitkijken want het zijn allemaal rotsen waar je tussen door moet. Deze zijn soms ook nog een erg glad. Maar we hebben het zonder valpartijen gered. Na een klein uurtje badderen zijn we dezelfde weg weer terug gelopen naar de aanlegsteiger. Dit keer niet met de zodiac terug maar met een watervliegtuig. Moesten we toch ook eens proberen.
Het vliegtuig was er nog niet, dat gaf ons even de tijd in het zonnetje te genieten van ons verlate meegebrachte lunch. Een kwartier later hoorden we vanaf de andere kant van het schiereiland het vliegtuig al komen. Een leuk zicht op de landing en het taxiën naar de aanlegsteiger. Wij aan boord en ik mooi voorin naast de piloot. Erg leuk dit eens vanaf het water te ervaren. Heel gemakkelijk eigenlijk. Vanuit de lucht hebben we prachtig zicht over de route die we eerder vandaag met de boot hebben afgelegd. Na een minuut of twintig landden we hetzelfde gemak weer op het water.

Morgen weer een reisdag. Terug naar Nanaimo. Onderweg staan wel een paar leuke routes om nog te lopen. Dus dat horen jullie morgen wel weer.

De groetjes.

Update teller: