Dag 8 Van Tofino naar Nanaimo

2 september 2014 - Nanaimo, Canada

Hoi allemaal,

Vanmorgen vroeg opgestaan met helaas heel veel regen. We hebben dan wel een reisdag voor de boeg maar hadden toch ook een aantal stops gepland. En dan is regen niet prettig natuurlijk.
Na een zelf verzorgd ontbijtje zijn we dan toch maar gaan rijden. De regen kwam behoorlijk naar beneden zetten wat ons deed besluiten om door te rijden naar Ucluelet. Daar eerst maar koffie drinken en hopen dat het iets droger zou worden. Maar helaas na een smerig bakje koffie en een lekkere warme chocomel besluiten we dan toch maar een trail in de buurt te gaan lopen. Als we smelten, dan hebben jullie niets om te lezen, anders hebben we het overleefd. De Wild Pacific Trail is een korte wandeling langs de ruige kust en regenwoud (vandaag dus met recht een regenwoud) van Ucluelet. Met onze poncho's aan beginnen we aan de wandeling. Gelijk hebben we geen spijt dat we ondanks de regen zijn gaan lopen. Het is een mooie route met prachtige doorkijkjes. Het zicht was dan door het weer niet heel ver maar we kregen toch een mooi beeld van de omgeving.
Terug bij de auto (en vrij droog) zijn we door gereden naar Port Alberni. Een klein vissersstadje. Onderweg werd het steeds droger. En eenmaal in Port Alberni was het helemaal droog. Daar hebben we lekker even broodje gehaald en zijn gelijk weer doorgereden naar onze volgende stop, Cathedral Grove in het Mac Millan Park. Cathedral Grove is een prachtig bos met o.a. donders grote Douglas sparren en een rare slak. Wat kunnen die bomen hoog en breed worden. We hebben hier een klein uurtje rondgelopen. Erg indrukwekkend weer hoe de natuur zijn eigen gang maar gaat. Als er een boom omvalt, laten ze deze ook gewoon liggen. Het enige wat ze doen is zorgen dat de paden vrij blijven.
Van daar uit zijn we weer door gereden naar de Qualicum Falls. Deze bestaan uit een klein watervalletje en een iets grotere. De stroomversnelling gaat door een nauwe kloof. Leuk ook weer om te zien. Een waterval blijft eigenlijk altijd wel leuk om te zien. Hierna zijn we direct doorgereden naar het hotel in Nanaimo. Het is dan de grootste stad van Vancouver Island, maar wij vinden het uitgestorven. Het is wel de hoofdstad van de zalm. Dat hebben we dan vanavond bij het eten maar even geprobeerd. De zalm is hier in Canada toch erg goed. Zo lekker heb ik ze in ieder geval nog nooit gegeten.
Morgen verlaten Vancouver Island weer. We pakken al weer vroeg de ferry richting Vancouver North en gaan dan een van de mooiste wegen rijden ter wereld (zegt men), de Sea to Sky Highway. Dat gaan we dus zelf beoordelen. Eindpunt voor morgen is Whistler waar we 2 dagen zullen verblijven en weer van alles op het programma staat.

De groetjes weer van ons en tot horens.

Update teller:

Beren ( grizzly ) : 2