Dag 9 Van Nanaimo naar Whistler

3 september 2014 - Whistler, Canada

Hoi,

Vanochtend om kwart over zes de wekker. We moeten de ferry halen terug naar Vancouver om vandaar door te rijden naar Whistler. Net als we de parkeergarage uitrijden bij het hotel begint het te regenen. Dit zal de hele dag zo'n beetje aan houden helaas. Helaas want we gaan straks de Sea to Sky Highway rijden, zoals ik gisteren al schreef. De overtocht duurt een ander half uur, dus maar hopen dat het aan de andere kant droog is. Maar nee. De regen blijft aanhouden. De geplande stops gaan we maar inkorten of sommige overslaan omdat dat alleen uitkijkpunten zijn. De highway is inderdaad leuk en prachtig om te rijden (heel wat leuker dan de A58). Moeten we met mooi weer toch maar een keertje overdoen met de cabrio!
De eerste stop nadat we van de boot zijn gereden zijn de Shanon Falls. Dit zou de derde grootste waterval van Canada (335m) moeten zijn, maar we hadden niet echt het idee dat dit zo hoog was. Vandaar was het niet ver naar Squamish. Daar hebben we maar eerst onze lunch bij elkaar geschraapt in de supermarkt. Ondertussen was het hier droog geworden en hebben we onze broodjes maar aan de waterkant in de auto opgegeten.
We zijn door gereden naar de volgende stop, het Garibaldi Park. Daar zou een heel mooi (gelijknamig) meer moeten liggen. Op de parkeerplaats aangekomen bleek het een trail te zijn van 9 km heen en 9 km terug. Die hebben we toch maar overgeslagen. Dan maar door naar de volgende, de Brandywine Falls. Daar zijn ook een paar leuke trials om te lopen. Deze hadden we thuis al opgezocht. Eerst naar de waterval. Deze komt recht naar beneden zetten, zo'n 60 meter. Ook deze was weer prachtig. Maar hier kwam ook weer andere nattigheid uit de lucht vallen. Dus hebben we ook deze stop maar ingekort. We waren nu al bijna in Whistler en besloten maar om eerst naar het hotel te rijden en in te checken.
Whistler is echt outdoor stadje. Zomers veel hiken, mountainbiken, bergsporten en noem maar op. In de winter is het een skioord. Het doet dan ook gezellig aan. Vanuit de hotelkamer hebben we uitzicht op de berg waar de bikers vanaf crossen. In 2010 zijn hier samen met Vancouver de winterspelen gehouden.
Helaas blijft het nu regenen en ziet de verwachting er voor de rest van de avond ook niet gunstig uit. We gaan een hapje eten en gaan maar weer een potje pesten.Voor morgen geven ze dan wel weer goed weer af. Dat komt goed uit, want we gaan de hele dag buiten "spelen".

Voor nu weer de groetjes uit Canada.

1. Kees:
    3 september 2014
    Ziet er gaaf uit allemaal. Die mountainbikers ook zeg!!
  2. Werner:
    3 september 2014
    Leuk daar toen wij er waren liepen er allemaal stoere kerels met puppy hondjes rond. Pas toen ze langs de terrasjes liepen beseften wij waarom. Heeeeeel veel aandacht van vrouwen krijgt zo'n puppy
  3. Marco en Daniëlle:
    Hoi hoi,

Ziet er allemaal super uit hoor!!
    Veel plezier verder!!

Marco & Daan