Dag 10 Whistler

4 september 2014 - Whistler, Canada

Hoi hoi,

Vanmorgen heerlijk op gestaan met een prachtig zonnetje! Gelijk een stuk gezelliger dan gisteren. Pas nu zien we de mountains hier goed.
Eerst maar naar de supermarkt gelopen voor een ontbijtje. Deze zit hier om de hoek van het hotel.
Even voor tien uur moeten we ons melden bij The Adventure Group. We gaan vandaag lekker buiten spelen. We beginnen de dag met een waanzinnige zipline. We worden met een shuttlebusje naar Cougar Mountain gereden. Een kleine 15 minuten hier vandaan. Daar krijgen we weer van allerlei gerei om aan te trekken (hebben we deze trip al vaker gedaan). Te beginnen met een helm en dan een harnas waarin je straks gewoon kunt hangen als je eenmaal naar beneden gaat. Als iedereen is aangekleed stappen we in de volgende bus die ons nog hoger brengt de bergen op. Je moet tenslotte toch naar beneden komen. De ziplines zijn tandem lines, wat betekent dat je naast elkaar naar beneden ruist tussen de boomtoppen door en over fantastische dalen. Wat een uitzicht en wat een kick. De langste lijn is zo'n 200 meter hoog en iets meer dan een kilometer lang. Wat ons betreft kunnen ze niet lang genoeg zijn. Maar ook hier, aan alle leuke dingen komt een eind.
Met dezelfde shuttle zijn we weer terug gereden naar de stad. Daar hebben we even geluncht en konden we ons weer opnieuw melden. Nu voor een ATV tour. Beetje crossen door de bergen en bossen, daar zijn wij wel voor te vinden. We worden weer naar Cougar Mountain gereden. Krijgen een helm en bril op. En daar gaan we dan! Kicken zeg! Wat een pracht om hier te rijden. Zo ruig, bijna onbegaanbaar maar met een quad geen enkel probleem. Wilma is maar achterop gegaan bij mij. Je ziet de mooiste uitzichten met zo'n tour. Lekker hoor, beetje buiten spelen. Zou ik elke dag wel willen doen. Voor mij dan ook veel te kort als we terug zijn. Maar goed we hebben een heerlijke dag gehad en erg genoten. Het weer was dan vandaag ook super.
Morgen gaan we een lange reisdag hebben. Zo'n 470 km rijden. De bossen in naar onze lodge voor onze beren safari. Dat zou toch wel ons hoogtepunt moeten worden van deze reis. De wifi zal daar waarschijnlijk niet goed zijn. Dus het kan best even duren voordat jullie weer wat gaan horen. Jullie zien het vanzelf weer.

De groetjes uit Canada.

1. Arian de Leeuw:
    4 september 2014
    Stoer hoor!!!! Voor zo'n quad ben ik wel te porren
    , maar dat hangen!!!!!!!!