Dag 11 Van Whistler naar Likely

5 september 2014 - Likely, Canada

Hallo iedereen,

Met een klein beetje wifi gaan we toch proberen jullie weer even op de hoogte te brengen. We hadden dus een lange reisdag voor de boeg. Om 9 uur zijn we vertrokken uit Whistler. Het is weer een prachtige dag en dat geven ze hier in de regio ook voor de komende dagen af. Omdat we een flink stuk moeten rijden, zullen we niet overal stoppen om foto's te maken, alleen als het echt heel heel mooi is. De eerste stop is bij het tankstation om de Jeep vol te gooien. Ik haal er toch een mooi 1 op 12 mee. De brandstof is gelukkig een stuk goedkoper dan bij ons. Omgerekend zo'n 1 euro per liter. Dat is nog eens leuk tanken!
Na een paar stops met zicht op een paar mooie gletsjers hadden we redelijk het tempo er in. Het landschap veranderd van bergen naar heuvels. Het is ietwat dor. Maar op zich niet minder mooi. Dan opeens, beer beer beer! Op de highway gestopt en gekeerd (niet druk gelukkig). En daar loopt een zwarte beer. We hebben daar een tijdje naar staan kijken. De eerste echte in het wild, is wel speciaal.
Verder zijn we niets meer tegen gekomen.
Na ruim 6 uur in de auto te hebben gezeten komen we dan eindelijk aan bij onze lodge. Likely zelf ligt in de middle of nowhere maar er staan wel een paar huizen, een tankstationnetje, een pub en supermarktje. Garry de eigenaar begroet ons hartelijk en legt ons het een en ander uit wat ons de komende dagen staat te wachten. Het wordt in ieder geval erg vroeg opstaan. Morgen om 5 uur al ontbijten. We gaan dan naar Beaver Valley. De mensen die er nu zijn hebben vandaag en gisteren een aantal zwarte beren gezien. Ook genoeg ander wild. Hopen dat wij hetzelfde geluk hebben. Jullie horen er morgen van.
We zijn hier nog even een stukje gaan lopen, langs de rivier. De zalmtrek begint langzaam aan. We zien er inderdaad in de rivier af en toe springen.
Om zes kunnen we aanschuiven voor het diner, samen met de andere vier gasten. De kok heeft echt een heerlijke 3-gangen maaltijd bereid voor ons. We hebben lekker zitten smullen. Garry en Peggy zitten ook bij ons aan tafel. Het lijkt hier net een bed & breakfast, maar dan alles inclusief.

Wij gaan lekker vroeg ons mandje in nu.

Update teller:

Beren ( grizzly / zwarte ) : 3