Dag 21 Van Banff / Calgary naar huis

15 september 2014 - Schiphol, Nederland

Hoi allemaal,

Hier dan ons laatste verslagje, vanuit Oost Souburg.
Vanochtend (gisteren dan alweer) op tijd uit bed en ruim de tijd genomen voor het ontbijt. Daarna de koffer opnieuw inpakken. Inpakken voor de terugweg gaat minder geordend dan op de heen weg. We hebben hier niet echt iets bijzonders gekocht, dus veel meer kilo's zal er niet ingaan. Sterker nog, we laten nog wat kleding na. Altijd makkelijk. Na een grondige check van de kamer, of we geen andere dingen hebben laten liggen zijn we op pad gegaan naar Calgary airport. Zonder druk verkeer zijn we bijtijds bij het vliegveld. Koffers droppen en wachten. Beetje rond hangen en even in de winkels kijken en dan mogen we al weer instappen. Het personeel wat hier rond loopt heeft er niet echt veel zin in. Wat een chagrijnen allemaal hier. Precies op tijd gaan we de lucht in. De vlucht verloopt op zich prima maar achter ons zitten mensen die een rotte zalm en bizon tegelijk hebben gegeten (zaten waarschijnlijk ook in gondel in Vancouver). Mensen wat een lucht weer! Ze checken tegenwoordig alles op het vliegveld maar een niet riekende adem, daar moeten ze nog maar eens werk van maken! We hebben allebei niet veel geslapen. Dan maar de tijd een beetje doorkomen met het kijken naar een filmpje en serie en het spelen van een spelletje. Op Schiphol gaat alles erg snel. Ongelooflijk zo snel. Dat zien we niet vaak. Zeker niet bij de koffers. Zelfs de shuttle bus naar het hotel stond al klaar. Bij het wegrijden blijkt wel dat ik gewend ben geraakt aan drie weken met een automaat rijden, want ik vergeet te schakelen. Maar dat is maar 1 keer! Onderweg naar huis een klein beetje file maar op zich ook voorspoedig.

Terug kijkend op onze vakantie; Fantastisch! Wat hebben we genoten. In de drie weken hebben we bijna 3.500 km afgelegd. We hadden allebei graag nog wel een paar weken willen blijven. De heimwee overheerst nog net niet maar we kijken wel met ontzettend veel plezier terug.
En dan nu maar aan het fotoboek gaan beginnen. Wie wilt komen kijken als het af is, je zijn welkom!

Tot zover ons reisblog voor nu. Voor komend jaar hebben we nog geen idee! Iemand suggesties?

Groetjes.

Andere viervoeters: 20
Coyotes: 2 en 1 dode
Vos: 1
Rendieren: ca. 15
Stinkdier: niet gezien maar wel geroken!
Kraanvogels: 2
Roofvogels: ca. 25