Dag 20 Banff

14 september 2014 - Banff, Canada

Hoi,

Onze laatste volle dag in Canada hebben we goed kunnen benutten. We zijn met een zeer dichte mist opgestaan. Geen goede start om de berg op te gaan. Maar we zijn toch maar gaan rijden. Op sommige plaatsen kwam de zon al een beetje te voorschijn en zagen we weer een glimp van de Rockies. Eerst nog even langs de Starbucks en dan door naar Banff Gondola. Binnen acht minuten ben je boven op Sulphur Mountain. De gondel bracht ons tot boven de wolken. Deze gondel was geen sardienblik zoals in Vancouver, maar een vierpersoons bakkie. Dus geen last van mensen die hun giecheltje niet hadden gepoetst! Eenmaal boven zagen we de mist langzaam optrekken. Weliswaar geen volledig zicht op de Rockies maar zeker niet minder mooi. Heeft toch ook wel wat. Bovenop kun je een wandeling maken naar Sanson's Peak, een oud weerstation. Het is een boardwalk met verschillende trappen. Hier lag op sommige nog een flink pak sneeuw / ijs. Dus weer uitkijken geblazen. We hebben hier een ander half uur doorgebracht. Terug beneden hebben we eerst maar even een sandwich gehaald bij de supermarkt en zijn gelijk doorgereden richting Tunnel Mountain. Vanaf hier heb je eigenlijk een 360 graden uitzicht op Banff en omgeving. Dit was dan wel weer een aardige klim naar boven. De lucht is aardig opengetrokken ondertussen en de temperatuur steeg al boven de 10 graden uit. Voor ons lekker warm na al die koude dagen. Boven hebben we onze lunch dan maar genuttigd voordat we aan de afdaling begonnen. We zijn terug gereden naar Banff om een koffie te scoren voordat we onze cruise zouden gaan maken op Lake Minnewanka. De boottocht was werkelijk schitterend. Prachtig meer met aan beide zijden hoge rotsformaties. Er was een gids mee aan boord gegaan die een aardige babbel had. Heel veel wijzer zijn we er niet van geworden maar het ging ons toch om het zicht.
Aan het einde van de middag zijn we terug gereden naar Canmore, waar ons onderkomen is. We hebben hier nog een beetje rondgelopen en gelijk maar een hapje gegeten. De rest van de avond moeten we ons voorbereiden op onze bonte avond en alvast de koffer maar wat opnieuw indelen. Als je drie weken uit je koffer leeft, dan ziet deze er niet echt meer gerangschikt uit.
Morgenochtend dus naar Calgary voor de terugvlucht. We hebben al weer online ingecheckt. Maandag morgen zijn we weer in eigen land.

De groetjes.

Andere viervoeters: 20
Coyotes: 2
Vos: 1
Rendieren: ca. 15
Stinkdier: niet gezien maar wel geroken!
Kraanvogels: 2
Roofvogels: ca. 25