Dag 16 Van Clearwater naar Jasper

10 september 2014 - Jasper Nationaal Park, Canada

Hallo allemaal,

Vandaag weer lekker van het ontbijt genoten, eindelijk eens een boterham met kaas! Na het uitchecken, zijn we al actief geweest en hebben de Moul Creek trail gelopen. Een wandeling naar de Moul Creek Falls. Deze waterval was ook weer mooi, maar we konden er nauwelijks een foto van maken. Na ruim 5 kwartier weer terug in de auto om door te rijden richting Jasper. De route die we rijden is grotendeels de Yellowhead (Geelhoed) Highway. Een erg mooie route, die ons uiteindelijk leidt naar de Rocky Mountains. De Highways zijn hier erg schoon, heel Canada eigenlijk wel. Maar ja niet gek ook als de boete 2000 dollar is! Zou in Nederland misschien ook wel werken. Ondanks de mooie route, zijn er onderweg niet veel plaatsen waar je even kunt stoppen. Na een paar uur rijden, toch tijd voor een plasstop. De locatie blijkt een berenschijtplaats te zijn, het lag hier vol met berenpoep. De lunch dan maar in de auto opgegeten. 's Middags komen we toch nog een leuke pitstop tegen, voor de verandering nog maar eens een waterval, nl. de Rearguard Falls. Na de stop rijden we al vrij snel Mount Robson tegemoet, de hoogste berg van Canada (3954 meter). Hij laat zich meestal niet helemaal zien, omdat de top vaak in de wolken zit. Zo ook vandaag, maar zeker niet minder spectaculair. Heel erg imposant om te zien, ruig en vol met sneeuw. Na nog een half uur rijden we Alberta binnen. Zo duurt de dag een uur korter, want de klok gaat een uur vooruit. Als we Jasper binnenrijden, gaan we eerst op zoek naar het info center voor een plattegrond van het dorp. Jasper is een klein dorp in de Rocky's, maar redelijk druk en erg koud! We hebben het kwik vandaag niet boven de 11 graden gezien en vanavond na het eten was het 3 graden en begon het zelfs te sneeuwen! Misschien nog een nachtvorstje, brrrrrrr.........

Als we niet zijn ingesneeuwd dan krijgen jullie morgen waarschijnlijk wel weer een update.

De groetjes.

Update teller:

Beren ( grizzly / zwarte ) : 13 en 2 dode beren
Coyotes: 2
Vos: 1
Rendieren: ca. 15
Stinkdier: niet gezien maar wel geroken!