Dag 14 Van Likely naar Clearwater

8 september 2014 - Clearwater, Canada

Hallo iedereen,

Vanochtend hebben we eerst eens lekker uitgeslapen. De wekker ging pas om 7 uur! Heerlijk als je al een paar ochtenden om half vijf eruit bent.
Na het laatste ontbijt in onze lodge zijn we rond half negen weggereden. Omdat we op de weg terug toch langs Beaver Valley kwamen, zijn we zelf ook nog maar eens de vallei de ingereden. Reslutaat, een rendier en een zwarte beer met jong. Ook deze wilden niet lang poseren maar we tellen ze toch maar weer mee. Vandaar zijn we verder op het gemakje richting Clearwater gereden. Veel stops hebben we niet gedaan. De eerste was bij een grote supermarkt om weer even het een en ander in te slaan, waaronder onze lunch voor deze middag. We zijn nog een uurtje doorgereden voor een geschikte picknick plaats maar als je er een vindt, dan zie je ze nergens natuurlijk. Maar naar lang zoeken toch een plekje gevonden. We hebben op het gemakje gereden maar de reis ging voorspoedig en waren dan tegen een uur of twee al bijna in Clearwater. Daar hebben we eerst nog een trail gelopen langs de Thompson River. Prachtig uitzicht over de rivier. Na de wandeling zijn we doorgereden naar het visitor centre voor een kaart van het Wells Gray Park. Dit park staat bekend om zijn prachtige en vele watervallen. Daar gaan we morgen veel van zien. Tegen een uur of half vijf zijn naar onze nieuwe accommodatie gereden, de Moul Creek Lodge. En prachtige lodge ook weer in het Wells Gray Park. Wat een prachtige plek en wat een ontzettende aardige mensen. Echt heel hartelijk. Vijf jaar geleden vanuit Duitsland hier naar toe gekomen en dit helemaal opgebouwd! Prachtig. Zou het zo overnemen als het kon. Enig nadeel, de wifi is zeer slecht. Dus nu alleen een verhaaltje. Even geen foto's want dat trekt ie nu niet. Vanavond even terug gereden naar Clearwater voor het diner. Ook dit weer op een pracht plek aan het Dutch Lake! Heerlijk gegeten, dus gelijk maar voor morgen weer gereserveerd.

Dit is het even voor nu. Over twee dagen hebben we hopelijk meer bereik en wordt dit weer aangevuld met foto's.

Groetjes van ons.