Nelson

17 november 2018 - Nelson, Nieuw-Zeeland

Hier weer een berichtje van ons. Gisteren zijn we vroeg vertrokken. Een lange reisdag voor de boeg met onderweg nog een paar plekken waar we willen kijken. We rijden de Highway 6 verder af richting Westport. Een prachtig stuk langs de kust en de dan weer in de bergen. Na een goed uurtje stoppen we bij Pancake Rocks. Een groep rotsen die allemaal gelaagd op elkaar liggen. Een prachtig park waar je mooi doorheen kunt lopen. Tussendoor zie je ook de verschillende blowholes waar het water doorheen slaat. We hebben lekker even de tijd genomen om hier rond te lopen. We stappen weer in de auto en vervolgen onze weg. De volgende stop is Tauranga Bay. Deze ligt wel even van de Highway af, maar is zeker de moeite waard om voor om te rijden. Een hele mooie baai dus waar we een kleine wandeling doen naar de zeehonden toe. Er liggen er vandaag niet veel maar het uitzicht is ook nu weer mooi. We zetten de reis weer voort. We rijden langs de Upper en Lower buller gorge. Een mooie weg door bossen en langs diepe ravijnen. Na een paar uur rijden, rijden we langzaam de Alpen uit en ruilen deze in voor een heuvellandschap en prachtige wijngaarden. Nelson is de eindbestemming voor vandaag. Nelson ligt precies in het midden van NZ en is ook de toegangspoort voor een bezoek aan het Abel Tasmanpark. Deze gaan we morgen bezoeken. Het weer is hier prima en met een graad of 22 besluiten we na aankomst maar een terrasje te pakken in de stad. Nog even genieten van het mooie weer want de vooruitzichten zijn niet heel best voor de komende dagen. Onze b&b ligt op een steile heuvel en heeft een prachtig uitzicht over de Tasmanzee.

Vanochtend vroeg opgestaan om weer bijtijd weg te rijden. Het is een klein uur rijden naar het Abel Tasmanpark. We gaan vandaag met de boot de kust af varen en worden dan later gedropt om een wandeling te maken. De wandeling korten we maar in om de knie niet te overbelasten. Wel jammer want we hadden er wel erg veel zin. Helaas werkt het weer ook niet echt mee. We vertrokken nog met een zonnetje maar die verdwijnt al snel. Eenmaal op de boot begint het ook te regenen. We zitten er voorlopig toch nog even op. We varen langs de kust en zien onderweg prachtige kleine baaitjes met goudgele stranden. Nadat we zijn gedropt, hebben we iets meer dan een uur om langs de steile heuvels te lopen en we hebben vanaf die hoogte erg mooi zicht op de baaien. Zoals gezegd een korte wandeling, anders hadden we een paar uur moeten lopen naar een andere baai om daar weer te worden opgehaald. Het is hier erg mooi, gelukkig redelijk droog gehouden, maar een zonnetje had alles nog een beetje mooier gemaakt. Half de middag zijn we weer terug en rijden op het gemak naar Nelson terug. Morgen onze laatse dag op het Zuidereiland. We rijden naar Picton via de Queen Charlotte Drive, jullie weten wel, deze staat bekend als één van de mooiste 😁.