Nog ééntje dan (Auckland)

3 december 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Onze laatste update van deze vakantie. Gisteren zijn we begonnen met een stadstour. Voor het gemak hebben we maar gekozen voor de hop on hop of. De routes zijn hier niet lang dus zijn we maar gewoon lekker blijven zitten. Heel veel bijzonderheden heb je hier ook niet echt. Auckland is in ieder geval leuker dan Wellington. Zeker bij de haven is het hier gezellig druk. Daarom besluiten we toch hier maar van de bus te stappen om rond te lopen. Hebben we ook gelijk onze beweging van de dag. We lopen op het gemak terug richting de Skytower.     We kopen onze tickets voor naar boven. Met een seconde of 40 stap je op de 51ste verdieping uit. We kunnen nog iets hoger naar de 60ste en doen dat dan ook maar. We kunnen een heel eind kijken. We willen nadat we zijn uitgekeken met de trap naar beneden maar dat mag niet, dus dan maar weer de lift 😂😂. We lopen weer terug richting de haven en pakken daarna de ferry naar Devonport. Met 15 minuten sta je aan de overkant. Je merkt direct de rust in vergelijking met het centrum. Hier lopen we lekker een stuk langs de waterkant en maken hier ook maar gelijk onze plek van voor het avondeten. Met het weer hebben we het wederom erg getroffen.

Vandaag treffen we het met het weer niet zo. De voorspelling was al slecht. Gisteravond nog even zitten denken wat we nog wilden zien. Eigenlijk hebben we nog 1 ding niet gezien, die we hier wel wilden spotten, en dat is de kiwi ( vruchtje en de NZlander hebben we al gezien 😉). Dus hebben we kaartjes gekocht voor de dierentuin. Hier hebben ze een aantal kiwi’s. Het zijn eigenlijk nachtdieren en daarom hebben ze hier de dag en nacht omgedraaid. Kunnen wij ze als het goed is toch spotten. Met een paraplu gewapend beginnen we aan onze missie. We nemen lekker de tijd om naar de dieren te kijken, wat eigenlijk ook altijd wel leuk is. Zeker de stokstaartjes. Als we uiteindelijk het kiwi verblijf ingaan is het vrij donker. Als de ogen gewend zijn kunnen we op zoek. Al snel zie ik er een lopen maar die laat zich daarna niet meer zien. Gelukkig is het verblijf een meter of vijftig lang. We lopen wat verder en zien er dan weer één. Het is echt wel een grappig beestje met die lange snavel. Op de foto zetten is lastig maar heb toch maar wat plaatjes geschoten. Als er even later een Chinees gezinnetje bij komt staan, stuur ik ze maar weg door te zeggen dat er verderop  één zit 😂😂. Wegwezen, onze kiwi 👊. Onze missie zit er in ieder geval wel op. Nadat we half de middag toch wel zijn uitgekeken en het maar blijft regenen rijden we nog maar even naar de wijk Ponsonby. We gaan lekker nog even op het gemak wat drinken. Als we eind van de middag naar het hotel terugrijden, weten we ook direct dat we in een metropool zitten. Over nog geen 6 km doen we bijna een uur 😩😩. Maar goed dat hadden we ook kunnen weten. Vanavond hebben we nog een bonte avond. Dus die gaan we nu instuderen.

Dit was dus het laatste verslag. Volgend jaar zijn we er weer maar dan vanaf camping Stelleplas 🤣🤣.

1. Chéry Den Exter:
    3 december 2018
    Leuk om te lezen en prachtige foto's van de reis.
    Succes met de bonte avond 😄. Geniet er nog even van en een goede reis terug!